hej, alla glada läsare!

tja, jag har två små bloggar att tipsa om, där finns lite smått och gått. ha ha,
ellic.blogg.se        och        doro.blogg.se



nu kom jag på att smått och gått låter lite gamaldags så...nja....inte något för mig.




ni känner kanske igen den där REMBY grejen där uppe.
jo, jag kan liktsom inte göra sånna på pappas dator så jag tog en gammal istället.

jag har inte mycket att skriva om men....

okej. ni ser bilden...jag vill att ni som känner mig ska skriva en liten saga eller story som passar bilden och lämna till mig. de tre bästa kommer jag att skriva här på blogg.se.





REGLER
Använd dig fantasi
Den får inte bli för lång



TIPS
titta noga på bilden
tänk igenom innan du börjar skriva
gör några kladd
skriv på datorn om du är en sådan som lätt stavar fel




LYCKA TILL!!!!!!!










ps.kolla bloggarna jag tipsade om





pss. vad väntar ni på....SKRIV!
1 ingrid.h.123:

skriven

freddi, det är första gången jag ser din blogg och den är fantastik!!

Hör av di!! kram din kompis ingrid.h.123

2 ingrid.123:

skriven

Freddi, din blogg är så snygg och det är första gången jag ser den. vad bra att du berättade om din blogg!

KRAM: ingrid.123

3 ingrid.123:

skriven

freddi förlåt nu gjorde jag dig förvirrad,

4 ingrid.123:

skriven

här är berättelsen:

Det var en tjej som älskade sin mobil. Hon använde den jätte ofta. hon messade, hon ringde, och spelade!

Men en dag märkte hon att hennes mobil bara blev helt plötsligt svart. Ånej!!!!!

Hon blev jätterädd och bara sprang runt överallt!

Men sen var hon lung och tänkte att den var sjuk!

Så hon gick till doktorn. och han sa att mobil var död!

Oh... vad hon grät.

Men då sa läkarn:

Du behjöver köpa nytt batteri.

Va!! sa hon. ÅHHH... tack & lov.

när hon bytte batteri var allt som vanligt igen!



Skrivet av: ingrid.123.

Kommentera här: