>maj,maj måne<

1878-04-30
För länge sendan vid denhär tiden på året ( för jag minns allt hur det var) brukade all flickor går runt och säga " Maj, Maj måne. ge mig långt hår" för det var finnt på den tiden förstår du....
 
Och nu till 2013 igen. '
ja, då var det snart maj igen och jag har just nu precis slutat skolan. den sissta lektionen var gympa och vi var ute och spelade blandboll (en rolig sport som våran gympa lärare har hittat på, tror jag) jag gjode en homerum med frisbee.Sedan när vi spelade som utelag så började det rengna. "Tommy! det rengnar, ska vi inte gå in?" undrade louis i mitt lag. Tommy skakade på huvudet " Nej, det går nog över." och så spelade vi vidare och det slutade inte. Sedan kom isbitarna och haglet. Tommy ropade " ska vi gå in? frågade tommy klassen. det var blandade svar " Nej, ropade jag" varför skulle vi det?" skrattade några. Vi stannade en stund. I motsatta laget stog på basen brevid min platsa och frös. Jag gav henne min flice. Jag hade bara en T shirt och jag frös inte även om haglet piskade i mitt ansikte¨. sköönt. Jag nynnade på "it's rani'n men". sedan gick vi in för att bet blev för mycket
 
Ikväll så ska jag till stigtomta och vara vid den elden men pappas kompis och henns barn...
Återkommer
 
                                                                                   /Pöss o kram
1 MmM:

skriven

Hahaha jag var med på idrotten och frös väldigt mycket

Kommentera här: