vi are living i svergie so we can prata normal svenska

Hej, alla svengelskpratande personer, har ni tänkt på hur mycket vi blandar in engelska i vårat språk?! Tex det är så Awsome, Alltså honom you Know. det är inget jag stör mig på så, jag gör det själv men vissa överdriver (som i rubriken) det stör jag mig lite på. Sedan är det jobbiga att man inte kan sluta.. man blandar in det även om man inte vill, det beror såklart på att man har börjat vänja sig med att prata så. Det posetiva är dock att man blir bättre på engelska ( då kan man resa mer utomlands XD). Jag är nog ingen överdrivare...Tror jag, jag pratar engelska med mina vänner ( Normal engelska´, utan svenska) bara för skojs skull. Jag och min Bäztiz pratar ofta engelska utan att vi tänker på det. Någon börjar och sedan så slutar vi inte för än någon av oss säger " why are we speaking like this?" och ofta svarar man " Don't know...Becuse it is fun!". Fast det kanske räsknas som att överdriva? Eller? Måste ta reda på det.
 
Jaha, torsdag kväll....Imorgon är det fredag och sedan lördag, söndag och sedan skola. Jaha jag ska njuta av helgen. Fast skolan är ju inte så svår, och detsutom är vi ju lediga på tisdag för att det är 1 maj och så idag så slutade vi direkt efter Lunch....
På förmiddan så frågade Simon (i min klass) om vi behövde stanna på lunchrasten. Fröken svarade att man fick gå om man inte blev överkörd eller så eftersom att skolans försäkring gällde på oss tills vi egentligen slutade.
 
På idrotten så dansade vi BUGG ( kul) en f.d 6a var där och visade några steg. Först fick man dansa tjej och tjej eller kille och kille, men sedan behövde man dansa tvärtom,
 
Jaha, nu säger mamma att jag ska ducha,
 
Pöss och kram/ Fredda
 

Kommentera här: