Den här veckan - Moderaterna

´Hej! Jag har bestämt mig för att göra en liten ny sak här på bloggen. Varje vecka ska jagv interljuva ett parti i riksdagenö. Då får ni lära er lite om vad partierna jobbar för och emot eller hur det är att vara partmedlem. Idag så har jag ringt till moderaterna. Jag fick inteljuva en kille som hette Jhoan Wefprin. Så nu ska jag börja berätta lite...
 
Man blir medlem i ett parti genom att bli medlem i en lokalförening och då får man betala en liten avgift. Då kan man gå på vissa slags möten. Johan gick själv med i ungdomnsförbundent när han var 17år. ´För att gå med där måste man vara 12-13 eller äldre.Han tycker att om man verkligen tycker något så ska man inte gå och hålla det inom sig. Man ska hellre skrika ut det över hela världen. Han hade själv något som han ville säga till om och han ville vara med och förändra det han inte gillade så han gick in i det parti som tyckete som honom.
Johan berättade också om alla kontor som finns i lokalen. Det finns ett stort och sedan har dem olika avdelingar för te.x El, Hus, Ekonomi mm.
 
Här är moderaternas symbol:
 
 
Nästa vecka ska jag berätta om ett annat parti!
Vi hörs!
 

Kommentera här: