Glad påsk <3

Hej! jag har precis fått påsklov. Idag hade vi ägglossning på skolan! ( jag vet, det låter fel men jag ska förklara)
I två veckor nu så har vi byggt farkoster av, kartong och bubbelplast mm. Idag fick vi lägga i äggen. Sedan kastade vaktmästaren och gympaläraren ner farkosterna och äggen från skolans tak och så kom någon personal och öppnade farkosterna. Alla ägg klarade sig utom ett som var superdåligt inpackat. Mitt ägg hette PSY och var döpt efter han som sjöng gamnam style.
 
Ägget som gick sönder var inpackad i en äggkartong som var dåligt tejpad.
Alla jublade när ett ägg ÄNTLIGEN gick sönder.
Direkt efter ägglossningen så fick vi gå hem!
 
Jag ska få kattungar. Dem kan komma när som helst. Jag älskar den sorten av katter ( på bilden). Dem kallas ragdoll för att dem är slappa när man tar upp dem.  Jag ska skriva ett inlägg och kanske lägga upp nåra bilder när dem kommer, vill ni veta mer om ragdolls så ska du kolla på min mammas och min syrras hemsida web.comhem.se/pussels/
Där får du se det mesta av mina gosiga katter. Annars kan du googla.
 
Vi ställer ut våra katter på utställningar. Avel är viktigt då. Vi har stora förhoppningar på dem små nya katterna.
såhär är planerna för dem nya små katterna.
IC S*DanDaras                Zuko                 RAG n 03 S*Wihlthos                KaTrina                 RAG a 04
        Väntat färgutfall: Blå och bruna mitted och bicolour        (high mitted)
om det är ett ord som ni inte förstod så.. Googla!
 
Det är skönt att ha lov, man kan mysa med katterna, slappa i soffan, leta påskägg, äta godis och annat!
 
Hoppas ni får det bra!
 
Kram/ Fredda
1 ingrid:

skriven

Vad roligt att få kattungar. Visst är det skönt med lov men jag saknar skolan, lite , eftersom att jag har varit sjuk..

Kommentera här: